Geoblog.pl    Dabrowski    Podróże    Indie i dalej    Annapurna - trekking

Nepal, Annapūrna Himāl

Dzien 10

Wczoraj sie poddalem.

Dzis - powrot na szlak glowny - najszybsza trasa z gor prowadzi do przodu - calkowita rezygnacja bylaby dluzsza - a wioec do przodu

Piach, kamienie, landslidy, skrot, opuszczona wioska pasterska, nieniebieskie niebieskie owcebieskie, poany widoki wieczor droga przez lasek brzozowy - przerazajacy lub cieplutki - zaleznie od wyobrazni - wzdluz jeziora, dookola gorki i trawersem na szlak glowny. Ciemno.

Yakkharka 4050 m. A na sniadanie bede mial pyszna pizze

Dzien 11

Jutro zdobywamy przelecz (5420 m) - pozniej bedzie juz tylko z gorki.

Sapie i dysze (taki to juz mj standard powyzej 4000 m)

Nocleg (4850m) - niektorzy nocuja nizej - bo spac na tej wysokosci podobno ciezko.

Ciezka noc - spaie i dysze przez sen a glowa boli

Dzien 12

3 h pod gorke i mamy z gorki 7h. Sniadanie 5 rano, wyjscie 6 rano - jeszcze ciemno. Trzeba rano bo od poludnia wiatr

Najwolniejszy wyscig swiata. zawodnikow do 100 w rzadku pomalu do gory - a nawet bardzo pomalu. Na okolo tylko piach wiec nie ma co ogladac. Czeste postoje i mijasz wciaz te same osoby. Dojsc musze.

Hura, brawo - kilka podskokow ze szczescia - typowe zachowania na przeleczy - wiec i ja ze szczescia podskoczylem - zdjecia odpoczynek choragiewki modlitewne i flaga polska powiewa

11 h - tubylcy zachwalaja pogode - zawsze wieje bardzo - a nam sie trafilo bez wietrznie

Thorung pass zdobyte. Na 5420 bylem.

A teraz droga w dol...

Piach kamienie wieje po oczach. W dol 7h.

Muktinath - miasto otoczone gorami - przedziwne - wyglada jak kamieniolomy

Dzien 13

Piach kamienie wieje po oczach. W dol. Jomson

Dzien 14

Korytem rzeki po kamieniach. Piach kamienie wieje po oczach. W dol. Tukuche (Marpha Brandy jablkowa i szarlotka jablkowa)

Dzien 15

Piach kamienie wieje po oczach. W dol. Lapiemy stopa. Ciezarowka waskie drogi gorskie Tatopani

A teraz to juz bedzie tylko relaks.