Geoblog.pl    Dabrowski    Podróże    Indie i dalej    Park Narodowy

Sri Lanka, Ohiya

1. Ohiya -(1774 m n.p.m) ostatnia stacja przed Koncem Swiata

Scenografia:

Sklepik i hotelik 3 pokojowy przy torach obok stacji kolejowej - w oddali jakies 3 domy (nie wiadomo czy zamieszkane)

Po zapadnieciu zmroku - ze stacji dochodzi bardzo glosna muzyka religijna i widac swiecacego Budde

Obsada (w kolejnosi pojawiania sie)

- Zawiadowca stacji: czlowiek bez ucha - bialy garnitur czapka admiralska

- pomocnik: mocno pomaranczowe usta

- wlasciciel hoteliku i zona

- cichy Niemiec

- zwariowana Czeszka wraz z szoferem

Taki poczatek grubej powiesci - jednak to nie nasza historia

Koniec Swiata Biednych Ludzi - czyli jak nie zaplacic 20 $ + 20 $.

Nasza hisoria zaczyna sie o 3.30 nad ranem. Pobudka. Cel: dotrzec do Parku Narodowego przed otworzeniem kas (przed 6.00). Przed nami 11 km pod gore - roznica wzniesien 400 m. Wymarsz 3.45 polarki, czapeczki, czolowki, mijamy szlaban, bezszelestniecicho kolo chatek wartowniczych. O 5.45 jestesmy. Jeszcze mrok. Sciezka obok budynku wartowniczego przed siebie i ...

Trawa po kolana, przed nami 5 jeleni. Kazda ze stron przekonana ze ta druga strona znalazla sie tu przez pomylke. Tym razem jelenie maja racje - zabladzilismy.

Zawracamy, odnajdujemy sciezke, 5.55 "Good morning. Do you have tickets?" I tak 40$ przepadlo.

Koniec Swiata: to taka skarpa 1 km stromo w dol i mozna sobie posiedziec z nogami zwisajacymi w dol (ja z rozsadniejszej odleglosci)